I min och Js familj så är det jag som är bröllopsprojektledaren. Det faller sig ganska naturligt då det är jag som har erfarenheten från just bröllopsplanering, har alla kontakter och verktyg.

Min tanke har hela tiden varit att vi skall planera bröllopet tillsammans. J ska inte känna sig som en främling på sitt eget bröllop, överröst med rosa blommor, rosa slips och rosblad på borden.Vi ska båda känna att det här är vi, vårt bröllop och vår stil. Jag tycker att vi hittills har lyckats bra.

När vi har bröllopsavstämning så fördelar vi arbetsuppgifter och sätter deadlines. Och det är här missförstånden börjar. Jag har börjat undra om jag brister i mitt projektledarskap. Ett exempel:

 

Jag: då köper jag in papper för att göra en testserie med bröllopsinbjudningar och du tar fram en mall i word och printar den. Här är några exempeltexter som du kan använda.

J: Ja det låter bra, så gör vi!

 

Två dagar senare, kl.21.30:

J: Du, ska vi sätta oss och göra den där mallen nu?

Jag: Eh, det ligger på ditt bord att ta fram mallen och jag vill gå och lägga mig nu.

 

Ytterligare två dagar senare:

J: Du om du mailar över den där mallen till mig imorgon på förmiddagen så kan jag printa ett ex på jobbet

Jag: ???

 

Jag kan inte låta bli att förundras över detta. Är jag otydlig i mitt ledarskap eller har jag möjligtvis att göra med en kille som på jobbet skull kallas för “glidare”?

För egen del så har jag köpt in 20 olika slags papper och lånat skärmaskin. Idag ska vi göra testserien. Wish us luck!